سئو و رتبه گرفتن در گوگل چقدر زمان می‌برد

سئو و رتبه گرفتن در گوگل چقدر زمان می‌برد؟

در بازار سنتی هرکه تابلو بزرگ‌تری داشته باشد یا اینکه مغازه او در جای خوبی قرار داشته باشد، می‌تواند بهتر دیده شود. اما با پیشرفت تکنولوژی، خریدهای اینترنتی نیز افزایش‌یافته است. به‌طوری‌که اگر کسب‌وکاری سایت نداشته باشد و سئو مناسب نکرده باشد به‌زودی از بازار رقابت کنار خواهد رفت. برخی از افرادی که ورشکست می‌شوند به دلیل این است که هنوز در عصر قدیم مانده‌اند و نمی‌توانند قبول کنند که دنیای دیجیتال می‌تواند درآمدهای آن را افزایش دهد. حال اگر طراحی سایت کرده‌ایم و سئو مناسبی نیز نداریم بازهم تفاوتی با نبودن ما در اینترنت ندارد. اما باید بدانیم همان‌گونه که طول می‌کشد تا در کسب‌وکار خود استاد شویم، seo و بالا آمدن در گوگل نیز زمان‌بر است. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که سئو و رتبه گرفتن در گوگل چقدر زمان می‌برد.

برخی افراد می‌گویند شش ماه طول می‌کشد. برخی می‌گویند سه ماه و برخی به سال‌های طولانی اشاره می‌کنند. اما در واقع رتبه گرفتن در گوگل به چقدر زمان نیاز دارد؟ در ادامه با باپ وب همراه باشید.

تفاوت سئو قدیمی و جدید در موتور جستجو گوگل

برای شروع بهتر است شمارا با سئویی که در قدیم انجام می‌شد و سئویی که امروزه باید انجام شود آشنا کنیم. زیرا همان‌قدر که برخی افراد قدیمی دارند که هنوز در بازار سنتی فعالیت می‌کنند و اعتقادی به سایت ندارند. افراد زیادی هستند که هنوز به فاکتورهای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به‌ویژه گوگل آشنا نیستد. به همین دلیل با جریمه‌های گوگل همراه می‌شوند و پس‌ازآن به‌سختی می‌توانند جایگاه خوبی را کسب کنند. اما واقعاً تفاوت سئو قدیمی با سئو جدید در چیست؟

در سئو قدیمی هنگام نوشتن مطالب و محتوای سایت اگر کلمات کلیدی خود را بارها تگرار می کردیم می توانستیم به راحتی در گوگل جایگاه خوبی را در زمان کمی کسب کنیم. اما اگر امروزه این کار را انجام دهید با الگوریتم پاندا که کار او شناسایی محتوای با کیفیت و اسپم است رو به رو می شوید. در نتیجه از نتایج رتبه بندی به طور کلی حذف خواهید شد. امروزه تولید محتوای کاربر محور جای تکرار عبارت کلیدی را گرفته است. اگر محتوایی را تولید کنید که کاربر به دنبال آن است و اصول سئوی گوگل را نیز در آن رعایت کنید، مطمئن باشید جایگاه خوبی را کسب خواهید کرد.

در سئو قدیمی هنگام نوشتن مطالب و محتوای سایت اگر کلمات کلیدی خود را بارها تکرار می‌کردیم می‌توانستیم به‌راحتی در گوگل جایگاه خوبی را در زمان کمی کسب کنیم. اما اگر امروزه این کار را انجام دهید با الگوریتم پاندا که کار او شناسایی محتوای باکیفیت و اسپم است روبه‌رو می‌شوید. درنتیجه از نتایج رتبه بندی به‌طورکلی حذف خواهید شد. امروزه تولید محتوای کاربر محور جای تکرار عبارت کلیدی را گرفته است. اگر محتوایی را تولید کنید که کاربر به دنبال آن است و اصول سئوی گوگل را نیز در آن رعایت کنید، مطمئن باشید جایگاه خوبی را کسب خواهید کرد.

الگوریتم سند باکس

در کلاس‌های رزمی هنگامی‌که استاد آموزش می‌دهد، افراد حرفه‌ای را از متدی جدا می‌کند. به‌عنوان‌مثال افرادی که حرفه‌ای هستند در گوشه‌ای و افراد غیر حرفه در گوشه‌ای دیگر تمرین می‌کنند. اگر خودتان را ثابت کنید، استاد تصمیم می‌گیرد که شمارا به بخش حرفه‌ای‌ها ببرد یا نبرد. گاهی هم پیش‌آمده برده و سپس به همان بخش مبتدی‌ها نیز برگردانده است. این کار دقیقاً در گوگل نیز انجام می‌شود. سایت‌هایی که تازه تأسیس هستند اکثراً تا سه ماه در سند باکس گوگل قرار می‌گیرند تا خود را برای رقابت با حرفه‌ای‌ها آماده کنند. به همین دلیل جایگاه‌های خوبی را اگر خیلی خوب هم کارکرده باشید، نخواهید گرفت. این الگوریتم به شما کمک می‌کند تا خود را به این موتور جستجو محبوب ثابت کنید. سپس بعد از سه ماه شما را از سند باکس خارج می‌کند. اگر در این بازه رتبه‌ای هم بگیرید موقتی است.

تاثیر الگوریتم سندباکس در رتبه بندی گوگل

الگوریتم دنس گوگل، زمان رقصیدن گوگل برای دادن جایگاه

اگر دقت کرده باشید در بخش بالایی عرض کردم که شاید مربی شمارا به بخش حرفه‌ای ها ببرد اما بعد از مدتی شاید شمارا بازهم به بخش مبتدی‌ها برگرداند. به این کار در گوگل، الگوریتم دنس می‌گویند. رقص گوگل همواره با شما خواهد بود. با این کار گوگل عدالت را برای همه‌ی سایت‌ها برقرار می‌کند. در این الگوریتم گوگل موقتی رتبه سایت شمارا افزایش می‌دهد و نتایج به‌دست آمده مانند کلیک و رفتار کاربر را بررسی می‌کند. اگر رفتار خوبی از کاربران انجام‌شده باشد رتبه شما افزایش می‌باید اگرنه مجدد به همان رتبه قبلی خود بر خواهید گشت. به همین دلیل نمی‌توان گفت که حتماً هیچ‌گاه رتبه نخواهید گرفت. اما باید آن‌قدر خوب کار کرده باشید از امتحانات گوگل سربلند بیرون بیایید.

مدت زمان سئو و رتبه در گوگل در گوگل دنس

فاکتورهای موثر در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

در مقاله‌ی فاکتورهای گوگل برای سئو، به ۲۰ فاکتور اصلی برای اینکه گوگل به ما جایگاه پرداختم. اما مهم‌ترین فاکتورهایی که حتی در شرایط یکسان نیز می‌تواند مؤثر باشد و رتبه ما را زودتر بالا بیاورد به شرح زیر است:

  1. عمر دامنه
  2. سختی کلمه کلیدی
  3. کیفیت محتوا
  4. تعداد و کیفیت بک لینک‌ها
  5. برندینگ

۱٫ اعتبار دامنه

اگر بخواهید در حوزه‌هایی که رقبای قدر در آنها حضور دارند وارد شوید، اعتبار دامنه یکی از فاکتورهای مهم برای نتیجه گرفتن شماست. گوگل عاشق محتوای جدید است اما سایت‌های قدیمی‌تر را بیشتر دوست دارد. به‌عنوان‌مثال شما اگر بخواهید در حوزه فروشگاه آنلاین و دقیقاً همانند اسنپ مارکت یا دیجی کالا فعالیت کنید، خیلی طول می‌کشد تا بتوانید رتبه‌های خوبی را دریافت کنید. زیرا حتی دیجی کالا نیز رقبا قدری دارد که با یک سرچ ساده به آنها می‌رسید. زیرا دیجی کالا دامنه‌ی قدیمی‌تری دارد و گوگل بیشتر از شما به او اعتماد خواهد کرد. درنتیجه او را همواره بالاتر از شما قرار خواهد داد. اما اگر DA شما کم‌کم بالاتر رود می‌توانید به رقابت با دیجی کالا نیز بپردازید.

[irp posts=”202″ name=”اصول انتخاب دامنه”]

بهترین کار این است که از حوزه‌ی تخصصی‌تری شروع به فعالیت کنید و سپس کار خود را گسترش دهید. شما هر چه تخصصی‌تر باشید، می‌توانید راحت‌تر به رقابت بپردازید. اگر کسب‌وکار شما موبایل است، واقعاً رقابت در آن سخت است. پس بهتر است ابتدا با حوزه‌ی تخصصی‌تر آن مثل گوشی سامسونگ شروع به فعالیت کنید و سپس اجناس خود را گسترش دهید.

۲٫ کیفیت محتوا

محتوای خوب، محتوایی است که تمام نیازهای کاربر را پاسخ دهد. یعنی تمام موارد حاشیه‌ای آن موضوع را پوشش دهد. اگر کاربری وارد سایت شما شود و پاسخ سؤال خود را پیدا نکند و مجدد به گوگل برگردد و وارد سایت رقیب شما شود، گوگل امتیاز بهتری را به رقیب شما می‌دهد. این کار در طولانی‌مدت می‌تواند در رتبه‌بندی سایت شما تأثیر بگذارد و دیرتر شمارا به نتیجه‌ی موردنظر برساند. اما اگر محتوا خوب باشد و تمام نیازهای کاربر را پاسخ دهد، می‌توانید ۱ ماهه جایگاه مناسبی را در کلمه کلیدی خود کسب کنید. این امر فقط در شرایطی است که فاکتور های دیگر را نیز رعایت کرده باشید.

۳٫ سختی کلمه کلیدی

یکی دیگر از فاکتورهایی که باعث می‌شود تا شما دیرتر نتیجه بگیرید، سختی کلمه‌ی کلیدی است. هیچ‌گاه هدف خود را عبارات دوکلمه‌ای و یا یک کلمه قرار ندهید. این موضوع همان تخصصی بودن را بیشتر جلوه می‌دهد. بهتر است هدف خود را عباراتی قرار دهید که سه کلمه تا شش کلمه دارند. در این صورت هم راحت‌تر می‌توانید در موتور جستجوی گوگل رتبه بگیرید و هم اینکه کاربر هدفمند وارد سایت خودکرده‌اید. در کلمات سخت، زمانی بین شش ماه تا یک سال طول خواهد کشید تا در شرایط یکسان بتوانید رتبه خوبی را از گوگل بگیرید.

تاثیر سختی کلمه کلیدی در مدت زمان سئو و رتبه گرفتن در گوگل

۴٫ تعداد بک لینک های با کیفیت

بک لینک همواره یکی از فاکتورهای مهم برای کمتر کردن زمان رتبه بندی در گوگل بوده است. شما و رقیبتان اگر شرایط یکسانی داشته باشید و شما بک لینک بهتری داشته باشید، می‌توانید رتبه‌ی بهتری را در زمان کمتری نسبت به او دریافت کنید. اما باید دقت کنید کیفیت بک لینک‌ها نیز مهم است. هرچه لینک بیلدینگ قوی‌تری داشته باشید، مطمئناً موفق‌تر خواهید بود.

مدت زمان سئو سایت به تفکیک ماه

فکر کنم تا به الآن متوجه شدید که برای سئو و بهینه سازی نمی‌توان زمانی را تعیین کرد. زیرا فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند زمان را برای شما زودتر و یا دیرتر کند. اما اصولی کار کردن است که همواره می‌تواند شما در کمتر از شش ماه به نتایج دلخواهتان برساند. در ادامه قصد داریم به شما به تفکیک ماه بگوییم که چه‌کار کنید تا در گوگل زودتر دیده شوید و بازدید سایت خود را آرام‌آرام افزایش دهید.

سئوی ماه اول تا سوم

همان‌گونه که ابتدا عرض کردم، سایت‌های تازه تأسیس در ابتدای کار در سند باکس گوگل قرارمی گیر‌ند و راحت گوگل به آنها رتبه نمی‌دهد. اما باید چه‌کار کنیم که در همان ماه‌های اول بتوانیم رتبه‌های خوبی را بگیرید؟

  1. در ابتدا استراتژی لینک سازی داخلی سایت خود را بچینید.
  2. طراحی سایت باید ریسپانسیو باشد.
  3. تولید محتوای برای کلمات LONG TAIL فراموش نشود.
  4. فعالیت مناسب در شبکه‌های اجتماعی
  5. تبلیغات مناسب برای برند سازی

با انجام این کارها می‌توانید در ماه‌های ابتدایی در کلمات ساده‌تر و طولانی‌تر رتبه‌های خوبی را در گوگل کسب کنید.

[irp posts=”297″ name=”افزونه های ضروری برای هر سایت وردپرسی”]

بهینه سازی ماه چهارم تا ششم

بعدازآنکه سه ماه سند باکس شما تمام شد می‌توانید لینک سازی را شروع کنید و رتبه‌های خود را ارتقا دهید. برای این کار بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. شروع سئو خارجی
  2. خرید ریپورتاژ آگهی طبق استراتژی
  3. تولید محتوای مستمر
  4. حرید بک لینک باکیفیت

پس از شش ماه می‌توانید کم‌کم به رتبه‌های بالا گوگل دست پیدا کنید. از ماه شش به بعد نیز بهتر است برند خود را بهتر و بیشتر به مردم بشناسانید. ریپورتاژ های خود را هر دو هفته و طبق یک استراتژی مشخص منتشر کنید تا تأثیر خوبی را در سایت شما بگذارد.

نتیجه گیری

همان‌طور که متوجه شدید یک‌زمان مشخص برای سئو نمی‌توان تعیین کرد. اما می‌توان با مرحله‌به‌مرحله پیش رفتن، بهینه‌سازی سایت خود را بهتر کنیم. seo یک فرآیند زمان‌بر و همیشگی است به همین دلیل اگر خوب کارکنیم و رقبای کمی داشته باشیم می‌توانیم سه ماهه در گوگل بالا بیاییم. اما اگر رقبای حرفه‌ای و سختی داشته باشیم ممکن است شش ماه تا یک سال طول بکشد تا به آنچه مدنظرمان است برسیم. اما برای سئو کردن سایت خود بهتر است روی افزایش ورودی از گوگل سرمایه‌گذاری کنیم. زیرا دیگر زمان آن گذشته است که بخواهیم فقط در یک کلمه بالا باشیم. هرچه در کلمات بیشتری بالا باشیم درآمدهای بهتری را نیز کسب می‌کنیم. پس در جواب سؤال اینکه سئو و رتبه گرفتن در گوگل چقدر زمان می‌برد می‌توانیم بگوییم که زمان دقیقی نمی‌توان تعیین کرد.

در پایان ممنون خواهیم بود نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارید و اگر سؤالی بود می‌توانید از قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
افزونه های ضروری برای هر سایت وردپرسی
نوشتهٔ بعدی
۷ نکته برای پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سایت در ایران

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست