سئو داخلی و خارجی چیست؟

سئو داخلی و خارجی چیست؟

همان طور که در جریان هستید، این روزها کسب و کارهای مختلفی در جهان به وجود آمده‌اند. دلیل آن هم این است که افراد می‌خواهند کار خود را راه انداخته و به سود فراوانی هم دست پیدا کنند. البته همه افراد در ابتدای راه‌اندازی بیزینس خود با سختی‌ها و چالش‌های بی‌شماری مواجه هستند و سپس مسیر برایشان ساده‌تر می‌شود.

حقیقت این است که انجام این کار از عهده همه خارج است و صرفا توسط عده‌ای از مردم صورت می‌گیرد. آن‌ها باید شجاعت و قدرت ریسک بالایی داشته باشند. با این دو سلاح است که می‌توان به هر جایی رسید. خوشبختانه تعداد این کسب و کارها در ایران نیز بسیار زیاد شده است. تنها اگر مقایسه‌ای میان تعداد آن‌ها به نسبت گذشته داشته باشید، می‌توانید به این مورد پی ببرید.

به همین دلیل، افراد باید آموزش‌های زیادی ببینند و با تجربه‌ای بالا به سوی این کار قدم بردارند. برای بهنر شدن روند کسب و کارها نیاز است تا استراتژی‌های مختلفی را انجام دهید. یکی از این کارها این است که نسبت به طراحی سایت اقدام کنید. این کار ممکن است توسط خود شما نیز صورت گیرد؛ البته به شرطی که با چم و خم کار اشنا باشید.

افراد زیادی هستند که با کمترین اطلاعات، سایتی برای خود درست می‌کنند، اما المان‌ها و موارد مورد نیاز را در آن‌ها رعایت نمی‌کنند. پس اگر در این حوزه چیزی نمی‌دانید، دو راه پیش رو دارید. یا می‌توانید آن را فراگرفته و سپس سایتی را با کمترین هزینه برای خود درست کنید، یا این که هزینه‌ کرده و آن را به شخص یا گروهی واگذار نمایید. به هر شکل، ایجاد یک وب سایت کمک حال شما عزیزان خواهد بود.

اگر نمیتوانید کامل مقاله “سئو داخلی و خارجی چیست” را بخوانید، پیشنهاد می کنم ویدیو زیر را مشاهده کنید.

اهمیت وب سایت چیست؟

وقتی شما یک وب سایت درست می‌کنید، در روزهای اول نباید انتظار معجزه داشته باشید. تولید محتوای شما باید آن قدر ادامه پیدا کند تا سرانجام به نتیجه برسید. با بالا رفتن رتبه شما در گوگل، افراد بیشتری هم از سایتتان بازدید خواهند کرد. هر چه تعداد مخاطبان سایت شما بیشتر شود، به تعداد مشتریان نیز اضافه خواهد شد. در نتیجه، فروش شما نیز افزایش می‌یابد و این بهترین خبر برای شما خواهد بود.

بنابراین نتیجه می‌گیریم که بهترین مزیت ایجاد سایت برای یک کسب و کار، افزایش درآمد خواهد بود. کسب و کار شما چه به فروش محصولات و چه فروش پکیج‌های آموزشی مربوط شود، می‌توانید با وجود سایت، سریع‌تر به آن دست پیدا کنید.

حال باید گفت که برای بهتر شدن سایت نیز باید ترفندهای مختلفی را پیاده کنید. در نتیجه، سایت شما جزو رتبه‌های نخست گوگل حساب خواهد شد و گوگل نیز شما را ارزشمندتر می‌داند. مطمئنا شما هم دوست دارید که وقتی عبارتی مرتبط با حوزه کاری شما جستجو شود، سایتتان جزو اولین سایت‌هایی باشد که برای آن شخص بارگذاری می‌‌کند.

مطمئنا افراد زیادی هستند که به کالاها و آموزش‌های شما نیاز داشته باشند.پس شما نیز می‌توانید این محصولات را به آن‌ها بدهید. برای این کار، رعایت اصول سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید از آن غافل شوید. در واقع با رعایت قوانین مربوط به سئو است که یک کسب و کار به درجات بالایی می‌رسد.

حال ما در این مقاله قصد داریم تا به یکی از نکات مربوط به سئو یعنی توجه به سئو داخلی و سئو خارجی بپردازیم. همچینن به شرج جزئیاتی در مورد آن‌ها همچون مزایا و معایب نیز خواهیم پرداخت. البته در گذشته نیز مشابه این موضوعات را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار داده بودیم که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. بنابراین در صورتی که شما هم برای کسب و کار خود سایتی دارید و می‌خواهید آن را به جایگاه بهتری برسانید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی چیست؟

برای هر وب سایت، باید کارهای مختلفی انجام داد تا زودتر به نتیجه رسید. به مجموع فعالیت‌هایی همچون تبلیغ و یا رعایت اصول سئو که در داخل خود سایت شما انجام می‌گیرد، سئو داخلی گفته می‌شود. در ادامه بیشتر در مورد این نوع از سئو صحبت خواهیم کرد. به این نوع از سئو، سئوی On Page نیز گفته می‌شود.

برای تبدیل سئوی داخلی به مورد دلخواهی که در ذهن داریم، باید ترفندهای گوناگونی را اجرا نمود. برای مثال، لینک سازی داخلی، ایجاد آدرس URL، اقدامات برای سریع‌تر کردن سایت، کم کردن بانس ریت و موارد این چنینی، همه و همه از فعالیت‌هایی هستند که سبب بهبود سئو داخلی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

سئو داخلی چه هدفی دارد؟

به صورت کلی اگر بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سئو داخلی با ۳ هدف اصلی تشکیل شده است.

  1. سئو داخلی در نهایت به ما کمک می‌کند تا محتوایی فوق‌العاده داشته باشیم و مخاطبان نیز رضایت خود را از آن اعلام کنند.
  2. سئو داخلی باعث مقایسه محتوای شما با محتوای سایت‌های هم حوزه خواهد شد. بنابراین می‌توانید تمهیداتی را در نظر بگیرید تا مطالب بهتری را نسبت به آن‌ها داشته باشید. همچنین می‌توانید از خطاها و تکرارهای غیر عمدی نیز جلوگیری کنید.
  3. سئو سایت، قوانینی را بر روی سایت شما اعمال می‌کند که کاملا به نفع خودتان خواهد بود. با استفاده از این قوانین، سایت شما رفته رفته به جایگاه‌های مناسبی دست پیدا می‌کند و به عنوان یک منبع ارزشمند برای افراد دانسته خواهد شد.

یک نکته مهم در مورد سئو داخلی

یکی از شرایط لازم برای بهبود سئو داخلی این است که همواره از کلمات کلیدی استفاده نمایید. چه هدف شما متن‌های طولانی است و چه متن‌های کوتاه، در نظر داشته باشید که با بهره بردن از کلمات کلیدی، رتبه شما از نگاه گوگل به مراتب افزایش خواهد یافت. این یکی از کارهای بدون هزینه‌ای است که می‌توانید هر روز برای سایت خود انجام دهید و بعد از مدتی، خودتان نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

حتی اگر سایتتان اکنون گسترش یافته است و عده‌ای زیر مجموعه شما مشغول فعالیت هستند، می‌توانید این نکته طلایی را به آن‌ها گوشزد کنید. بدیهی است که با استفاده از کلمات کلیدی برای یک یا چند بار در متن، افراد زودتر می‌توانند به محتویات موجود در سایت شما دسترسی پیدا کنند.

ویژگی‌ های سئو داخلی

استفاده از سئو داخلی، خصوصیت‌های زیادی هم دارد که در این بخش از مقاله به آن‌ها اشاره می‎‌کنیم.

  1. در ابتدا باید گفت که محتوایی عمیق و فوق‌العاده در اختیار خواهید داشت. چنین محتوایی از نگاه مخاطبان بسیار دوست داشتنی خواهد بود.
  2. با رعایت اصول مربوط به سئو داخلی، مطالب شما به هیچ وجه کپی نیست و با دیگر سایت‌ها تفاوت‌های فراوانی خواهد داشت. ربات‌های گوگل بسیار هوشمند عمل می‌کنند و می‌توانند این تمایز را به سرعت متوجه شوند. با خاص بودن سایتتان، چند قدم دیگر رو به جلو حرکت خواهید کرد.
  3. محتوای شما دقیقا همان چیزی است که کاربران نیاز دارند. آن‌ها جست و جوی خود را در گوگل انجام می‌دهند تا خیلی سریع به هدفشان دست پیدا کنند. حال با رعایت اصول سئو داخلی، این اتفاق زودتر از هر زمان دیگری رخ خواهد داد.
  4. ربات‌های گوگل علاوه بر تشخیص وجه تمایز سایت شما، محتویات موجود در آن را هم معتبر خواهند دانست. این اعتبار، به اعتبار سایت شما نیز اضافه خواهد کرد.

عوامل موثر بر سئو داخلی

در بالا از برخی از عوامل تاثیر گذار بر روی سئو داخلی صحبت شد، اما در این قسمت آن را به صورت مفصل باز خواهیم کرد. در ابتدا باید عرض کنیم که استفاده از عنوان خوب و بی نقص، می‌تواند تا حد زیادی گره‌گشای مشکلاتتان باشد. همچنین بهره بردن از تگ هدینگ و زیر عنوان‌ها را هم نباید دست کم بگیرید.

شاید شما هم برای سایتتان از تصاویر مختلفی استفاده کنید. البته استفاده از تصاویر به موضوع سایت و حوزه کاری شما بستگی دارد. با این حال، بهتر است قبل از بهره بردن از این تصاویر، نسبت به بهینه‌سازی هر یک از آن‌ها اقدام کنید. در این صورت، سئو داخلی سایت شما پیشرفت‌ چشمگیری خواهد داشت.

همه دارندگان سایت می‌توانند ترفندهایی را به منظور افزایش سرعت سایتشان انجام دهند. این خود از راهکارهای مختلفی تشکیل شده است و می‌توانید از هر یک بسته به سلیقه‌ای که دارید، استفاده نمایید. خوب است بدانید که با به پایان رساندن این ماموریت، سئو داخلی شما بهبود پیدا خواهد کرد.

سایت‌هایی هستند که شاید از تاسیس آن‌ها زمان زیادی بگذرد، اما هنوز برای دارندگان گوشی‌های هوشمند بهینه نشده‌اند. به بیان دیگر، نمی‌توان آن‌ها را بر روی گوشی‌ها بارگذاری کرد که این قطعا خبر بدی است. چنین سایتی نه تنها مخاطبان کمی دارد، بلکه از نظر گوگل نیز کم ارزش است و سئو داخلی آن پیشرفت چندانی نخواهد داشت. پس بهترین کار این است که آن را با موبایل‌ها نیز بهینه کنید.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی چیست

در وهله اول بهتر است بگوییم که نام دیگر سئو خارجی، سئوی Off Page است. این سئو دقیقا برعکس سئوی داخلی است و به مجموعه‌ای از کارها و تکنیک‌ها گفته می‌شود که بر روی پیشرفت سایت تاثیر دارد، اما خارج از آن صورت می‌گیرد. در واقع شاید شما کمترین تاثیر را در این زمینه داشته باشید و دیگران این کار را برایتان انجام دهند.

بگذارید یک مثال برایتان بزنیم. فرض کنید طراحی سایت فروشگاهی کرده اید و سایتی را در اختیار دارید و به دنبال افزایش بازدید و مشتری برای آن هستید. حال به سایت یا صفجه‌ای پربازدید مراجعه کرده و از دارنده آن می‌خواهید تا تبلیغ و بنر شما را در آن درج نماید. او هم در ازای دریافت مبلغی، این کار را برای شما انجام خواهد داد. به این شیوه از افزایش مخاطبان و پیشرفت در یک سایت که شما کمترین تاثیر را در آن دارید، سئو خارجی گفته می‌شود.

البته شاید شما بتوانید تاثیر خود را در این زمینه داشته باشید. به عنوان مثال، شما قادر هستید تا به برخی از سایت‌ها مراجعه کرده و در بخش نظرات به تبلیغ سایت خود بپردازید. اگر این کار را انجام دهید، در واقع سئو خارجی سایت خود را هدف قرار داده‌اید و به مرور باعث بهتر شدنش خواهید شد.

نمونه هایی از سئو خارجی

با وجود این که چند نمونه از سئو خارجی در بخش قبلی ذکر شد، اما در این جا بیشتر به آن اشاره می‌کنیم.

۱- شاید عجیب باشد، اما وبلاگ نویسی ارتباط مستقیمی با سئو خارجی خواهد داشت. هنگامی که شما در راستای پیشرفت سایت خود نسبت به نوشتن یک وبلاگ اقدام می‌کنید، در واقع در حال بهتر کردن آن هستید.

۲- شاید در هر سایتی، آگهی‌هایی را به صورت مقاله دیده باشید. به این نوع از آگهی‌ها رپورتاژ خبری گفته می‌شود. حال شما با صرف هزینه و قرار دادن رپپورتاژ خود در دیگر سایت‌ها، بعد از مدتی پیشرفت‌هایی را در سئو خارجی خود صورت خواهید داد.

۳- همان طور که در بالا هم گفته شد، کامنت گذاری در برخی از سایت‌ها نیز می‌تواند تاثیر خاص خودش را داشته باشد. البته بدیهی است که بسیاری از سایت‌ها اجازه انجام این کار را نمی‌دهند. این ترفند تا سال‌های قبل به خوبی جواب می‌داد، اما نقش آن امروزه به طبع کمرنگ‌تر شده است.

شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که برای پیشرفت سایتشان حاضر هستند دست به هر کاری بزنند. یکی از این کارها را باید تبلیغ کردن در شبکه‌های اجتماعی به شمار آورد. اینستاگرام می‌توان منبع مناسبی برای این کار باشد.

امروزه دارندگان سایت‌ها می‌توانند از صفحات پربازدید در شبکه‌هایی نظیر اینستاگرام استفاده کرده و به افزایش مخاطبان خود بپردازند. در واقع آن‌ها در این خصوص هزینه می‌کنند و نتیجه آن بسیار درخشان خواهد بود.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

در بخش آخر مقاله سئو داخلی و خارجی چیست به این نکته می‌پردازیم که در کل تفاوت میان سئو داخلی و خارجی در چیست؟ در واقع این شیوه جذب مخاطبان است که تفاوت را در این دو مورد رقم می‌زند. سئو داخلی به موضوعات و تکنیک‌هایی مربوط می‌شود که تنها در داخل سایت خودتان انجام می‌گیرد. این تکنیک‌ها هم در راستای جذب دنبال کننده‌ها خواهد بود.

حال آن که در سئو خارجی، شما به صورت غیر مستقیم اقدام به جذب خواهید کرد. گاهی اوقات خودتان در این زمینه دخیل نیستید و بدون این که تصورش را هم بکنید، دیگران برایتان این کار را انجام می‌دهند. حال شاید سوال کاربران از ما این باشد که کدام یک مهم‌تر است؟

در پاسخ باید بگوییم که سئو داخلی و سئو خارجی مکمل یکدیگر هستند. بنابراین نمی‌توان آن‌ها را براساس ارزششان دسته‌‍بندی کرد. برای این که پیشرفت سایتتان را بخواهید، باید قوانین هر دوی آن‌ها را رعایت کنید.

واتس آپ: ۰۹۳۰۷۵۷۶۷۸۳
نوشتهٔ پیشین
وردپرس بهتره یا جوملا؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست