سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنیم. زیرا با سئو محصولات و فروشگاه اینترنتی خود است که می‌توانیم فروش‌های چند صد میلیونی را در ماه تجربه کنید. به همین تصمیم گرفتیم مواردی که باید در نحوه بهینه سازی فروشگاه اینترنتی خود اجرا کنید را به شما بگوییم. زیرا اعتقاد داریم دانش همه در این زمینه یکسان است. با مقالات مختلف و ویدئو دیدن زیاد است که می‌توانیم دانش خود را ارتقا دهیم. ما نیز در شرکت طراحی سایت باپ وب، تصمیم گرفتیم تا کمی به دانش شما بیافزاریم.

در سال‌های نه چندان دور که الگوریتم‌های گوگل سختگیر نبودند، سئو سایت کاری ساده بود. زیرا با تکرار کردن کلمات کلیدی، استفاده از متا تگ keyword و لینک سازی مزرعه‌ای می‌توانستیم سایت خود را بهینه کنیم. اما امروزه به لطف الگوریتم‌های وحشتناک پنگوئن و پاندا دیگر این روش‌ها جواب نخواهد داد. زیرا شرکت گوگل و ربات‌های آن به راحتی دست ما را می‌خوانند. شما باید گوگل را یک انسان بدانید. زیرا تمام آنچه را که شما متوجه می‌شوید او نیز متوجه خواهد شد. او این قابلیت را نیز دارد که موارد مخفی داخل سایت‌های مختلف را نیز تشخیص دهد. از این رو باید خیلی با احتیاط و حرفه‌ای  رفتار کنیم. اما در این مقاله ما چه خواهیم گفت؟

  • آموزش سئو سایت فروشگاهی
  • هزینه بهینه سازی وبسایت فروشگاهی
  • بهینه سازی محصولات
  • پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سایت

مقدمه را بیشتر از این طولانی نمی‌کنم تا به آموزش اصلی خود بپردازیم.

انواع سایت های فروشگاهی

قبل از آنکه با اصول سئو کردن وبسایت فروشگاهی آشنا شویم، باید بدانیم به چه سایت‌هایی فروشگاه گفته می‌شود. به طور کلی به سایت‌هایی که محصولی را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند یا سفارش ثبت می‌کنند، فروشگاهی گفته می شود. همچنین به وبسایت‌هایی که خدماتی را ارائه می دهند نیز تا حدی می‌توان فروشگاهی تلقی کرد. فرقی نمی‌کند شما در سایت خود چه چیزی را به فروش می‌رسانید. زیرا در چک لیستی که باید آنها را رعایت کنید، فرقی نمی‌کند. به همین دلیل باید مواردی را رعایت کنید که در این مقاله به آن پرداخته ایم. اما این را فراموش نکنید هیچ کس تمام دانش سئو را ندارد. شما باید یک کیسه در دست داشته باشید و از هرجایی اطلاعاتی را کسب کرده و درآن کیسه قرار دهید. با این کار است که می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

حال که متوجه شدیم به چه سایت‌هایی فروشگاهی گفته می‌شود، نوبت آن رسیده است که آستین‌ها را بالا بزنیم. در ادامه به شما مو به مو مواردی که باید رعایت کنید تا یک فروشگاه اینترنتی بهینه شده، حرفه‌ای و با فروش بالا داشته باشید را عرض کنیم. پس سعی کنید مواردی که در ادامه این بخش به شما گفته می‌شود را با دقت بخوانید و آن‌ها را انجام دهید.

۱- پیدا کردن کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

اولین بخش از اصول سئو سایت فروشگاهی، پیدا کردن کلمات مناسب است. اما خیلی از ما شاید ندانیم این کلمات چه هستند و چگونه باید آنها را پیدا کنیم. در این بخش به این موضوع خواهیم پرداخت. برای این کار شما باید کلمات کسب و کار خود را به سه بخش تقسیم کنید. کلمات مرحله اول، مرحله دوم و مرحله سوم بخش‌های این کار را تشکیل می‌دهند. ما تمام مثال‌های خود را با کسب و کاری که کار فروش لپ تاپ دارد می‌زنیم. شما هر کسب و کار دیگری دارید می‌توانید همین کار را انجام دهیم و جایگزین نمایید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید از کلماتی که خود گوگل ارائه می‌دهد استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای مختلفی همانند kwfinder و keywordtools استفاده کنید. تمام کلمات خود و پیشنهادی این سایت‌ها را در یک جا نوشته و به مراحلی که در زیر به آن پرداخته ایم دسته‌بندی کنید. سپس میزان سرچ هر کلمه را نیز پیدا کرده و در مقابل هر کلمه آن را بنویسید تا بدانید قرار است چه کاری انجام دهید.

الف) کلمه کلیدی مرحله اول

به عباراتی که شامل دو بخش هستند و رقابت در آنها سنگین است، مرحله اول گفته می‌شود. این کلمات سرچ بالایی دارند و رقبای قدیمی و سختی در این حوزه خواهید داشت. برای هر کسب و کاری حداکثر باید دو عبارت مرحله اول وجود داشته باشد. خرید لپ تاپ و فروش لپ تاب دو کلمه کلیدی برای مرحله اول ما هستند. شما باید صفحه اصلی سایت خود را با این دو کلمه سئو کنید. زیرا قدرتی که صفحه اصلی به این کلمات اضافه می کند، خیلی بالاست.

این را فراموش نکنید که هر چقدر تخصصی‌تر فعالیت کنید، بهتر است. اگر مشاهده کردید که کلمات مرحله اول شما از دو عدد بیشتر شد، بدانید راه را اشتباه رفته‌اید. این فکر را که قرار است ما دیجی‌کالا دوم شویم را از فکر خود بیرون کنید. شما هر جقدر تخصصی‌تر و درباره موضوع مشخصی کار کنید، موفق‌تر خواهید بود. در حوزه همین لپ تاب هم اگر بتوانید مثلا لپ تاب سامسونگ یا اپل را به فروش برسانید، خوب است.

ب) کلمه کلیدی مرحله دوم

به عباراتی که حداکثر ۳ کلمه دارند، عبارات مرحله دوم گفته می‌شود. از این عبارات در دسته‌بندی‌ها استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال خرید لپ تاپ اپل، خرید لپ تاپ لنوو و لوازم جانبی لپ تاپ جز این دسته از کلمات هستند. این کلمات نیز سرچ بالایی دارند. اما به اندازه مرحله اول نیست. رقابت در این بخش نیز سخت است. پس باید با استراتژی مناسب این کار را انجام دهیم. برای این بخش محتوای ۱۰۰۰ کلمه‌ای نیاز نیست تولید کنیم. تمام محتوای تولیدی ما به کلمات مرحله سوم مربوط خواهد شد. اگر شما یک جنگ را در نظر بگیرید. کلمات مرحله سوم سربازان خط مقدم و کلمات مرحله اول و دوم نیز فرماندهان جنگ است. شما هرچقدر فرمانده خوبی داشته باشید، اگر سرباز خوبی نداشته باشید، شکست خواهید خورد. حال کلمات مرحله سوم چه هستند؟ در ادامه همراه ما باشید.

ج) کلمات کلیدی مرحله سوم

به این دسته از کلمات عبارات long tail نیز گفته می‌شود. عباراتی بین ۳ تا ۶ کلمه هستند. سرچ کمی دارند اما کاربر دقیقا می‌داند چه چیزی می‌خواهد. به عنوان مثال، عبارت خرید لپ تاپ ایسوس مدل ایکس جز این دسته‌بندی حساب می‌شود. شما باید برای این عبارات تولید محتوا انجام دهید. محتوای شما بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد کفایت می‌کند. این را دقت کنید که در تولید محتوای این عبارات از عبارت کلیدی، زیاد استفاده نکنید. از معادل‌های آن و یا ترکیب‌های مختلف آن استفاده کنید. در یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای حداکثر ۳ بار عینا استفاده شود کفایت می‌کند.

۲- سئو محصولات

پس از آنکه عبارات و کلمات پر سرچ خود را پیدا کردید و یک استراتژی مناسب برای سایت چیدید، نوبت به سئو محصولات می‌رسد. محصولات سایت نیز جز کلمات مرحله سوم قرار می‌گیرند. از این رو باید تولید محتوای هدفمند، حرفه ای و خوب برای آن انجام دهیم. سعی کنید در سئو محصولات سایت فروشگاهی خود از عکس‌ها و فیلم‌های خوبی استفاده کنید تا کاربر را درگیر سایت خود کنید. زیرا کاربر با سرچی که کرده است، دقیقا می‌داند که چه چیزی می‌خواهد و دنبال چیست. از این رو باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کنیم و به صورت کاملا درست کاربر را برای خرید هدایت کنیم. اما در سئو محصولات خود چه مواردی را رعایت کنیم؟ در ادامه به آن پرداخته ایم.

سئو محصولات فروشگاه

الف) عنوان جذاب انتخاب کنید.

برای عنوان سئو محصولات خود از عنوانی استفاده کنید که نرخ کلیک را بالا ببرد. عناوینی همچون تخفیف ویژه، رایگان، ضمانت و بهترین عنوان‌هایی هستند که باعث می‌شود تا کاربر به سایت شما از طریق گوگل وارد شود. عنوان شما حداکثر ۶۰ کاراکتر داشته باشد کفایت می‌کند. زیرا اگر بیشتر از ۶۰ عدد شود برای کاربر نمایش داده نمی‌شود. از نظر سئویی نیز قابل قبول نخواهد بود. هرچه افراد در نتایج روی سایت شما کلیک کنند، محبوبیت شما نزد گوگل بالاتر خواهد رفت.

ب) لینک سازی داخلی درست

برای محصولات خود لینک سازی داخلی درستی انجام دهید. به‌طوری که شخص بتواند از هر صفحه از سایت شما با حداکثر سه کلیک به محصول شما دست پیدا کند. این کار را نیز خزنده‌های گوگل دوست دارند. به همین دلیل رتبه‌های خوبی را برای محصولات شما در نظر می گیرند. این را توجه داشته باشید که تا ۶ ماه نخست هیچ رتبه‌ای در گوگل نخواهید گرفت. اما کلمات long tail هستند که رتبه می‌گیرند و برای شما مشتری‌های هدفمند جذب می‌کنند. به همین دلیل روی این کلمات حسابی حساس باشید.

ج) استفاده از گوگل suggestion

به جای آنکه چندین بار از کلمات کلیدی خود در متن استفاده کنید، از پیشنهادات گوگل استفاده کنید. کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان‌ها و alt تصاویر به کار ببرید. اما زیاده روی نکنید. اما اگر چاره‌ای نداشتید بهتر است به جای آنها از پیشنهاداتی که گوگل به شما داده است استفاده کنید. همچنین اگر می‌توانستید ترکیبات مختلف برای آن بسازید نیز مشکلی نخواهد داشت. اینکه برخی می گویند ۳ درصد محتوا باید عبارت کلیدی تکرار شود کاملا اشتباه است. با این کار گوگل جریمه‌های سنگینی می‌کند که حسابی شما را عقب خواهد انداخت.

سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی

خیلی از افراد از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده اند. وردپرس یک cms رایگان با کلی امکانات جذاب است که باعث می‌شود در سریعترین زمان وبسایت خود را بسازید. شما برای آنکه seo سایت وردپرسی خود را راحت‌تر انجام دهید می‌توانید از پلاگین‌هایی که در این باره وجود دارد، استفاده کنید. به عنوان مثال پلاگین یواست سئو یکی از قدرتمند ترین پلاگین‌هایی است که می‌تواند به شما در سئو کردن فروشگاهتان کمک زیادی کند. در وردپرس حتما این پلاگین را نصب کنید. اما آموزش این پلاگین به دلیل آنکه موارد حرفه‌ای‌تری دارد باید در مقاله‌ای جداگانه نوشته شود.

[irp posts=”170″ name=”بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت”]

چک لیست سئو سایت فروشگاهی

در این بخش قصد داریم به طور خلاصه مواردی که باید در سئو فروشگاهی رعایت کنید را به شما بگوییم. این چک لیست یکی از قدرتمندترین لیست‌هایی است که باعث می‌شود تا طبق برنامه پیش رفته و استراتژی درستی را نیز پیاده کنید.

  • پیدا کردن کردن کلمات کلیدی مرحله اول تا ۳
  • تدوین ساختار سایت
  • قرار دادن محصولات
  • ثبت سایت در سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس
  • تولید محتوای روزانه
  • لینک سازی خارجی بعد از ۶ ماه
  • چک کردن عنوان‌های سایت
  • متا دیسکریپشن مناسب
  • alt تصاویر مناسب
  • بهینه سازی کدهای سایت
  • افزایش سرعت سایت با استفاده از پلاگین‌ها و موارد دیگر
  • نصب ssl در سایت
  • لینک سازی داخلی مناسب
  • تنظیم فایل robots.txt
[irp posts=”42″ name=”طراحی سایت فروشگاهی”]

هزینه سئو سایت فروشگاهی

هزینه‌های سئو برای هر سایت فروشگاهی متفاوت است. به عنوان مثال سایت‌های جدید با سایت‌های قدیمی متفاوت هستند. همچنین هر سایت کلمات کلیدی متفاوتی را برای خود می‌خواهد. به همین دلیل نمی‌توان برای هر سایتی نسخه‌ای یکسان ارائه کرد. شما هنگامی که سفارش سئو سایت از باپ وب انجام می‌دهید، ما یک سری سوال از شما خواهیم پرسید. با توجه به آن سوال ها و موارد است که ما قیمت تعیین خواهیم کرد. همه‌ی سئو کاران نیز به همین ترتیب کار خود را انجام می‌دهند. اما اگر جایی مشاهده کردید که قیمت مصوب برای seo کردن سایت شما اعلام می‌کند، به آن کارشناس سئو شک کنید. همچنین با سوالات مرتبطی که از او می‌پرسید از صحت عملکرد او اطمینان حاصل فرمایید.

اما اگر بخواهیم مبلغی پیش فرض اعلام کنیم، هزینه‌های سئو سایت از ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان است. حال این قیمت‌ها بسته به کارشناس، سختی بهینه سازی فروشگاه شما و همچنین سلامت سایت شما تعیین می‌شود. اما مطمئن باشید پس از بهینه سازی سایت شما تمام هزینه‌هایی که انجام داده اید با توجه به سودی که می‌کنید، بازخواهد گشت. seo فروشگاه اینترنتی هرچقدر هم برایش هزینه انجام دهید، باز هم به صرفه است. از این رو از هزینه کردن درست در این زمینه نترسید.

نوشتهٔ پیشین
اصول انتخاب دامنه
نوشتهٔ بعدی
فاکتور های گوگل برای سئو چیست؟

پست های مرتبط

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محمد حسین شریعت
    20/08/24 04:21

    به نظرم مهمترین مورد در بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی، لینک سازی داخل و مناسب است. تا مشتری راحت بتونه به همه جای سایت دسترسی پیدا کنه

    پاسخ
    • سلام
      اینکه بگوییم مهمترین مورد این است خیر. اما تاثیر خوبی را در تجربه ی کاربری خواهد گذاشت.

      پاسخ
  • شرکت سانا
    20/09/04 03:08

    در بهینه کردن سایت فروشگاهی نیاز هست هاست گرون داشته باشیم؟

    پاسخ
    • هاست گرون لزوما هاست خوبی نیست. شما برای انکه یک سایت پر سرعت با uptime بالا داشته باشید باید از هاستی با کیفیت استفاده کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست