سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی

یک تردمیل، یک سشوار و یک قاب گوشی چه ویژگی‌های مشترکی دارند؟ همه‌ی این‌ها محصولاتی بودند که ماه گذشته احتیاج داشتم و درنهایت از طریق گوگل آنها را جستجو کردم. من هم مانند دیگران وقتی قصد خرید اینترنتی داشته باشم، ابتدا نیاز خودم را در گوگل جستجو می‌کنم. حتی مانند بقیه هم حوصله گشتن در صفحات ۲ و ۳ را ندارم. اگر شما در نتایج جستجوی خریداران احتمالی خودتان حضور نداشته باشید، آنها حتی تصور این را نمی‌کنند که شما وجود دارید. چه برسد که از فروشگاه اینترنتی شما خرید هم کنند. برای آنکه بتوانید مشتریان زیادی را جذب کنید باید سئو سایت فروشگاهی را انجام دهید تا در گوگل رتبه بگیرید. این رتبه گرفتن باعث می‌شود تا مخاطبین زیادی به سایت شما بیایند و احتمالاً خرید هم کنند.

به همین دلیل ما باید بهینه سازی را برای سایت خود انجام دهیم و هرچقدر هم هزینه seo باشد آن را بپردازیم. در این مقاله قرار است به شما چگونگی سئو سایت فروشگاه اینترنتی را بگوییم تا از این طریق بتوانید مشتراین و مخاطبین زیادی را جذب کنید.

۱٫ اولین قدم سئو سایت فروشگاهی، بهینه سازی کلمات کلیدی

اگر می‌خواهید فروشگاه اینترنتی شما از طریق جستجوی google دیده شود، باید کلمات کلیدی مناسب را در صفحات سایت خود داشته باشید. با این کار باعث می‌شوید تا در نتایج جستجو یا serp رتبه‌های بالایی را کسب کنید.

تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی
تحقیق کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

مرحله اول شناسایی کلماتی است که می‌خواهید در آنها رتبه بگیرید.

هنگامی‌که می‌خواهید کلمه کلیدی را انتخاب کنید به میزان ارتباط، میزان جستجو و دشواری آن دقت کنید.

برای شروع این کار باید مشتریان خود را خود بشناسید و رفتار آنها در دنیای مجازی را رصد کنید.

برای این کار می‌توانید به‌جاهایی بروید که مشتریان شما در آنجا حضور دارند. مانند سایت دیجی کالا، اینستاگرام و انجمن‌های مرتبط که می‌دانید مشتریان هدفمند شما در آنجا فعال هستند. باید دقت کنید که آنها بیشتر درباره چه چیزی صحبت می‌کنند و صحبت آنها چگونه است.

علاوه بر این دو سایت reddit و quora که سایت‌های خارجی هم هستند، مکان‌های خوبی برای پیدا کردن سؤالات مشتریان شما است. فقط دقت کنید که در این دو سایت انگلیسی سرچ کنید تا به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

مرحله‌ی بعدی شناسایی دقیق کلمات کلیدی است که مشتریان هدفمند شما آن‌ها را در گوگل سرچ می‌کنند.

این را فراموش نکنید که باید به دنبال کلمات long tail و اصلی باشید تا بتوانید رتبه بگیرید. زیرا در سئو سایت فروشگاهی، کلمات هرچه طولانی تر باشند، مخاطب هدف سریعتر شما را پیدا می کند.

تاثیر کلمات لانگ تیل در سئو سایت فروشگاهی
تاثیر کلمات لانگ تیل در سئو سایت فروشگاهی

کلمات کلیدی اصلی، عبارت‌هایی دو یا سه کلمه هستند که جستجوی بالایی دارند. این عبارات از کلمات تک‌کلمه‌ای که سرچ وحشتناک بالایی دارند، بهتر هستند. زیرا معنادار و قابل‌تبدیل هستند.

کلمات کلیدی دم بلند یا long tail عبارت‌های طولانی با بیش از چهار کلمه هستند که کاملاً هدفمند هستند.

اگر یک کلمه کلیدی اصلی را در گوگل سرچ کنید و به پایین نتایج رجوع کنید، لیست کاملی از جستجوهای مرتبط برای آن کلمه کلیدی پیدا خواهید کرد. خود گوگل بهترین جا برای پیدا کردن کلمات لانگ تیل است.

پس‌ازآنکه کلمات کلیدی خود را لیست کردید آنها را در ابزار keyword planner چک کنید. با این کار از میزان جستجو ه هرکدام آگاه خواهید شد و بهتر تصمیم‌گیری خواهید کرد.

آنالیز رقبا

اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی گوگل، از رقبای خودتان پیش بگیرید، باید از کلمات کلیدی آنها مطلع باشید.

می‌توانید به اعتبار دامنه و اعتبار صفحه آنها نیز نگاه کنید. هرچه اعداد DA و PA آنها بالا باشد، رقابت با آنها نیز سخت‌تر است.

در این حالات اگر به دنبال کلمات کلیدی LONGTAIL باشید، می‌توانید به‌راحتی رتبه بگیرید.

کلمه کلیدی منحصر به فرد برای هر صفحه از سایت فروشگاهی

پس‌ازآنکه کلمات کلیدی سایت خود را پیدا کردید و آنها را درجه‌بندی کردید، نوبت به این می‌رسد که هر صفحه از سایت شما دارای کلمه کلیدی منحصربه‌فردی باشد.

اکثر فروشگاه‌های اینترنتی تعداد زیادی محصول دارند. ازاین‌رو با صفحات محصول زیادی روبه‌رو خواهیم بود.

این‌که هر صفحه از سایت شما دارای کلمه کلیدی باشد بسیار مهم است. زیرا در غیر این صورت هر صفحه از سایت شما باهم رقابت خواهد کرد.

برای سازماندهی کردن، تمام صفحات و کلمات کلیدی خودتان را در یک فایل اکسل وارد کنید تا مطمئن شوید این مشکل پیش نخواهد آمد.

۲٫ سئو داخلی، دومین مرحله از سئو وبسایت فروشگاهی

سئو داخلی به شما کمک می‌کند که ترافیک هدفمند و مرتبط کسب کنید. با سئو داخلی مناسب می‌توانید مطمئن شوید که کاربران دقیقاً به کدام یک از صفحات شما باید هدایت شوند. در این بخش چند نکته‌ی مهم را برای سئو داخلی به شما عرض خواهیم کرد.

کلمات کلیدی و تاثیر آن در سئو فروشگاه آنلاین

شما تا اینجا وظایف خود را انجام داده‌اید و کلمات کلیدی را هم دسته‌بندی کردید. اما در ادامه چه کنیم؟

برای بهبود سئو سایت فروشگاهی خود، این کلمات کلیدی را با یک استراتژی مناسب به‌صورت زیر استفاده کنید:

  • عنوان صفحه (TITLE)
  • هدینگ ها (H1 تا H6)
  • متن مقاله (به‌خصوص در پاراگراف اول)
  • توضیحات محصول
  • نام تصاویر
  • alt تصاویر
  • متا دسکریپشن
  • url صفحات

به علت اینکه url، متا دسکریپشن و عنوان صفحات قابل‌مشاهده در صفحه سایت نیستند، اکثر افراد آنها را نادیده می‌گیرند.

اما برای موتورهای جستجو مهم نیست که شما جدی می‌گیرید یا خیر. به‌هرحال برای تعیین ارتباط و رتبه‌بندی به آنها مراجعه می‌کند.

همچنین این موارد در serp نیز نمایش داده می‌شود. ازاین‌رو خریداران با این موارد است که وارد سایت شما می‌شوند و محصولی را خریداری می‌کنند.

ساختار سایت، مهمترین بخش سئو و بهینه سازی سایت فروش آنلاین

طراحی سایت خوب به ما کمک می‌کند تا یک سازماندهی مناسب بین صفحات وب‌سایت خودمان داشته باشیم.

همچنین به گوگل کمک خواهیم کرد تا راحت‌تر سایت ما را درک کند.در طراحی سایت فروشگاهی این موضوع خیلی به درد ما می‌خورد.

همچنین به Google کمک می‌کند سایت شمارا بفهمد، مخصوصاً اگر صفحات محصول زیادی دارید.

بهتر است ساختار سایت ما به شکل زیر باشد.

ساختار سایت در سئو سایت فروشگاهی
ساختار سایت در سئو سایت فروشگاهی

این معماری، تعداد کلیک از صفحه اصلی به صفحه محصول را به حداقل می‌رساند.

فراموش نکنید که برای اطمینان از اینکه گوگل تمام سایت را ایندکس کند نقشه سایت خود را در سرچ کنسول قرار دهید.

لینک های داخلی، ارتباط سازی بین صفحات فروشگاه آنلاین

استراتژی مناسب برای لینک‌های داخلی می‌تواند سئو سایت شمارا بهبود ببخشد. اگر شما طراحی سایت شرکتی هم کرده باشید، باز باید یک استراتژی درست برای لینک سازی داخل داشته باشید. به همین دلیل این موضوع در همه‌ی سایت‌ها یکسان است.

با استفاده از لینک‌های داخلی می‌تواند به گوگل بگویید که هر صفحه از سایت شما درباره چه موضوعی است. اما فراموش نکنید که نباید صفحات سایت خود را پر از لینک‌های داخلی کنید. زیرا با این کار google به سایت شما مشکوک خواهد شد.

تجربه کاربری مناسب و قابل تعامل = افزایش فروش و رتبه در گوگل

گوگل از dwell time به‌عنوان یک فاکتور برای رنبه بندی استفاده می‌کند. زیرا هرچه بازدیدکنندگان از فروشگاه شما بیشتر در سایت بمانند، احتمال مرتبط بودن سایت با متن جستجو شده بیشتر می‌شود.

تاثیر dwell time بر سئو فروشگاه آنلاین
تاثیر dwell time بر سئو فروشگاه آنلاین

با بهبود تجربه کاربری، مشتریان و بازدیدکنندگان سایت می‌توانند به‌راحتی به هر صفحه از سایت بروند. همچنین آنها می‌توانند هرچه را که لازم دارند به‌راحتی پیدا کنند. ازاین‌رو مدت‌زمان حضور آنها در سایت شما افزایش پیدا می‌کند. شما میتوانید با قرار دادن یک باکس جستجو یا ساده‌تر کردن روش پرداخت، مدت‌زمان حضور کاربران در سایتتان را افزایش دهید. ترکیب مواردی همچون چت آنلاین، تیکت، محتوای جذاب برای محصولات و توصیف مناسب آنها، تصاویر ۳۶۰ درجه از محصول و… می‌تواند تجربه‌ی کاربری خوبی را برای سایت شما درست کند.

فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی = تاثیر در SEO سایت فروشگاهی

یک مطالعه وسیع نشان داده است که فعالیت و حضور خوب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند رتبه‌بندی بهتری را برای شما داشته باشد. فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر برند سازی، می‌تواند باعث افزایش لینک‌های خارجی و افزایش بازدید سایت شود. بنابراین بازدیدکنندگان فروشگاه آنلاین شما زمان بیشتری را در سایت خواهند گذراند. جدای حضور شما در شبکه‌های اجتماعی، بهتر است برای محصولات و مقالات خود دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.

۳٫ بهینه سازی سایت برای موبایل، سومین مرحله از سئو سایت فروشگاهی

در سال ۲۰۱۶، موبایل و تبلت به‌عنوان پرکاربردترین دستگاه از desktop پیشی گرفتند. الگوریتم‌های گوگل نیز امروزه رتبه‌های بهتری را به سایت‌های ریسپانسیو می‌دهند. ازاین‌رو اگر سایت فروشگاهی شما یک تجربه کاربری مناسب نداشته باشد و ریسپانسیو نباشد توسط گوگل جریمه خواهید شد. همچنین فاکتورهای دیگر رتبه‌بندی در سایت مانند dwell time را نیز از دست می‌دهید. برای اینکه با فاکتورهای گوگل برای سئو آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله مربوط به آن را در سایت ما بخوانید.

بهینه‌سازی یک فروشگاه آنلاین برای موبایل فقط به کوچک کردن مطالب سایت نیست. بلکه چند نکته‌ی دیگر وجود دارد که باید بدایند.

سرعت سایت = هرچه بیشتر، رتبه بهتر در گوگل

بیش از ۵۰ درصد کاربران اگر لود سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد و ۷۴ درصد کاربران اگر بیش از پنج ثانیه طول بکشد، سایت را ترک خواهند کرد.

اگر صفحات شما به‌کندی لود شوند، احتمال ترک سایت شما بالا می‌رود. این مورد در رتبه بندی و نتایج جستجو سایت تأثیر خواهد گذاشت.

برای بهبود سرعت سایت باید کدهای خود را بهینه کنید. از کش مرورگر استفاده کنید. تصویر را بهینه کنید و ریدایرکت ها را نیز کاهش دهید. همچنین استفاده از زبان طراحی سایت مناسب نیز می تواند در سرعت سایت موثر باشد.

طراحی سایت فروشگاهی مناسب

از بهترین روش‌های طراحی سایت استفاده کنید تا یک سایت کاربرپسند داشته باشید.

گوگل روی تمام مکان لینک‌ها و باز شدن پنجره‌های داخل سایت حساس است. به همین دلیل باید همه چیز به‌درستی در جای خود قرارگرفته باشد. برخی نکات است که در درک این موضوع به شما کمک خواهد کرد.

از flash استفاده نکنید. به‌جای آن از html5 برای انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری استفاده کنید.

لینک‌ها و دکمه‌های خود را خیلی کوچک قرار ندهید. طوری طراحی کنید که یک انگشت به‌راحتی روی آن قرار بگیرد.

نمایش درست پاپ آپ در موبایل
نحوه نمایش درست پاپ آپ در موبایل

۴٫ رفع مشکلات فروشگاه آنلاین، چهارمین مرحله از بهینه سازی

برای داشتن یک سایت فروشگاهی سئو شده نیازی نیست کل سایت را تغییر دهید. اگر برخی از مشکلات که اکثر آنها به سئو تکنیکال برمی‌گردد را رفع کنید، می‌توانید رتبه‌های خوبی را در گوگل دریافت کنید. مشکلاتی همچون موارد زیر که به آنها پرداخته‌ایم

سرعت سایت

هم موتور جستجوی گوگل و هم بینگ، روی سرعت بارگذاری صفحات (لود سایت) بسیار حساس هستند. به همین دلیل یکی از فاکتورهای رتبه بندی را در این موضوع قرار داده‌اند.

علاوه بر این اگر کاربر چند ثانیه بیشتر برای لود سایت شما منتظر بماند، احتمال اینکه زود سایت شما را ترک کند نیز زیاد است.

کم ماندن در سایت، نرخ پرش بالا و کاهش تعداد صفحات مشاهده‌شده، از عوامل مهم فاکتور بندی سایت توسط گوگل هستند.

می‌توانید از طریق زیر سرعت صفحات خود را افزایش دهید:

  • کم کردن درخواست‌های http
  • کاهش زمان پاسخ سرور
  • بهینه‌سازی تصایر، به‌خصوص در صفحات محصول که عکس بیشتری وجود دارد
  • افزایش سرعت لود در مطالب بالاتر صفحه
  • کم کردن افزونه‌های استفاده‌شده

خطاهای سایت

لینک‌ها شکسته نه تنها به تجربه‌ی کاربری سایت شما لطمه می‌زند، بلکه به رتبه‌ی سایت شما نیز آسیب می‌رساند. زیرا موتورهای جستجو آن را نشانه‌ای از یک سایت قدیمی و فراموش‌شده تلقی می‌کنند. برای آنکه صفحات ۴۰۴ کمتری را به بازدیدکنندگان خود نشان دهید، بهتر است به‌صورت دوره‌ای تمام لینک‌های خود را از طریق برنامه Screaming Frog SEO Spider چک کنید. با این کار خروج از فروشگاه آنلاین خود را به حداقل می‌رسانید.

علاوه بر خطای ۴۰۴، خطاهای دیگری نیز وجود دارد که سئو وبسایت فروشگاهی شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهد. آنها عبارتند از:

کد خطای ۵۰۰ که خطای سرور است

کد خطای ۴۰۳ که پاسخ ممنوع را نشان می‌دهد که موتورهای جستجو نمی‌توانند آن صفحه را ایندکس کنند.

در صورت ادامه‌دار بودن این نوع خطاها، گوگل سایت شمارا به طور کامل از نتایج جستجو حذف خواهد کرد.

ریدایرکت صفحه اصلی

شما ممکن است ناخواسته چندین صفحه از صفحه‌ی اصلی خودتان داشته باشید. اما ندانید که آنها تکراری هستند. اما گوگل این موضوع را درک می‌کند و رتبه‌ی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این بخش قرار است روش فهمیدن این قضیه را به شما بگوییم.

اگر سایت شما با آدرس https://yoursite.com و https://www.yoursite.com نمایش داده شود، بدون آنکه ریدایرکتی به یک کدام آنها داده شود، در اصل شما ۲ صفحه با محتوای تکراری دارید. حتی ممکن است نسخه‌های دیگری از این موضوع وجود داشته باشد. مثل: http://yoursite.com یا http://www.yoursite.com.

خوشبختانه یک راه ساده و بی‌دردسر برای رفع این مشکل وجود دارد. آن‌هم این که همه‌ی این url ها را با ریدایرکت ۳۰۱ به یکی از آنها انتقال دهید.

اطلاعات سئو محلی

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، باید مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن شما برای همه‌ی موقعیت‌های مکانی در وب‌سایتتان نمایش داده شود. گوگل رتبه‌بندی جستجوی محلی و ارگانیک را باهم مخلوط می‌کند. به همین دلیل با درج اطلاعات درست از موقعیت مکانی فروشگاهتان می‌توانید شانس بیشتری را برای به‌دست آوردن رتبه های بالا در جستجوهای محلی داشته باشید.

برای اینکه بهتر در نتایج محلی ظاهر شوید، بهتر است کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را در محتوای سایتتان قرار دهید. توضیحات متا نیز برای این کار می‌تواند مفید باشد. برای بازدهی بیشتر نیز اطلاعات وب‌سایت خود را به دایرکتوری‌های محلی ارسال کنید.

۵٫ مقالات سایت در بهینه سازی فروشگاه غوغا می‌کنند

گوگل عاشق محتوای جدید است. زیرا این مورد را نشانگر فعال بودن سایت شما می‌داند. پست‌های بلاگ به شما کمک می‌کند تا در رادار جستجوی گوگل باشید. این کار شمارا در دایره کلمات گسترده‌ای  دارای رتبه می‌کند. با این کار مشتریان از طریق کلمات و راه‌های مختلفی می‌توانند شمارا پیدا کنند.

هنگامی‌که مقالات شما برای بازدیدکنندگان مفید باشد، آنها وقت و زمان زیادی را در سایت شما خواهند گذراند. این کار یک سیگنال مناسب به موتورهای جستجو ارسال خواهد کرد که محتوای شما مرتبط است. وبلاگ نویسی یک استراتژی عالی برای جذب ترافیک بیشتر با کلمات کلیدی طولانی است که ۷۰ درصد کل جستجوهای آنلاین را تشکیل می‌دهد. کلمات کلیدی طولانی یا long tail بسیار خاص و هدفمند هستند. ازاین‌رو ممکن در صفحات محصولات خود نیز از آنها استفاده کیند.

مقالات وبسایت به شما این امکان را می‌دهد تا هر بار بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنید و از ویژگی کلمات long tail که نمی‌توانید در صفحات دیگر استفاده کنید، نهایت استفاده را ببرید. اساساً هر پست وبلاگ شما می‌توانید در نتایج جستجو رتبه‌های خوبی را بگیرید. علاوه بر این می‌توانید از وبلاگ سایت خود برای به اشتراک گذاشتن محتوای به‌موقع و ترند روز، مانند هدایای تعطیلات و جشن ها برای ایجاد بازدید بیشتر استفاده کنید.

این را فراموش نکنید که افراد مقالات سایت را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و شما این سیگنال‌های اجتماعی می‌توانید دریافت کنید که در seo ورسایت شما تأثیرگذار خواهد بود.

هنگامی‌که برای سایت فروشگاهی خود مقاله منتشر می‌کنید باید به موارد زیر دقت کنید:

  • هر پست را برای یک یا چند کلمه‌ی کلیدی بهینه کنید. به‌خصوص آنهایی را که برای صفحات اصلی سایتتان استفاده نمی‌شوند.
  • اطمینان پیدا کنید که محتوای باکیفیتی باشند و خواندن آنها نیز سخت نباشد.
  • بمباران کلمات کلیدی در مقاله خود نداشته باشید.
  • دکمه‌های اشتراک‌گذاری را در مقالات سایت خود قرار دهید.
  • لینک سازی داخلی را انجام دهید. با این کار قدرت صفحات خود را افزایش می‌دهید و در درک محتوای هر صفحه به گوگل کمک می‌کند.
  • مقالات خود را هرچند وقت یک‌بار ارتقا دهید.

۶٫ لینک سازی، زنده کردن سئو در فروشگاه اینترنتی

لینک سازی باعث افزایش چشم‌گیر رتبه شما در نتایج جستجو می‌شود. در لینک سازی می‌توانید هم به صفحات داخلی سایت خودتان، هم به دیگران و هم اینکه از سایت دیگران به سایت خودتان لینک دهید.

لینک های ورودی و ارتباط آن با بهینه سازی فروشگاه آنلاین

وقتی از دیگر سایت‌ها به سایت خودتان لینک دهید، در حال ساخت لینک‌های ورودی هستید. فراموش نکنید که همه‌ی لینک‌های ورودی به‌طور یکسان نباید ایجاد شوند. کیفیت لینک‌های ورودی بر سئو سایت شما تأثیر خواهد گذاشت. همچنین لینک‌های ورودی کیفیت بالا از سایت‌هایی دریافت کنید که dA بالا، رتبه خوب در گوگل و صفحات بهینه‌شده داشته باشند، تأثیر گذاری فوق‌العاده بالایی دارند. زیرا با قرار دادن لینک‌های زیاد در سایت‌های بی‌کیفیت، رتبه‌ی خود در گوگل را پایین می‌کشید. همچنین گوگل شمارا جریمه خواهد کرد.

لینک سازی زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. اما به دلیل اینکه تأثیر زیادی را در رتبه بندی سایت شما می‌گذارد، می‌ارزد. اما روش‌های گرفتن لینک باکیفیت چگونه است؟

  • محتوای میهمان
  • از اینفلوئنسرها بخواهید درباره محصولات و خدمات شما بنویسند و به شما لینک دهند.
  • از لینک‌های خراب سایت‌های دیگر استفاده کنید.
  • به اینفلوئنسر ها پیام دهید و به آنها بگویید که محتوای شمارا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.
  • از انکر تکست یکسان برای لینک سازی استفاده نکنید.

لینک های خارجی و تاثیر آن بر سئو سایت فروشگاهی

لینک‌هایی که به سایت‌های خارجی می‌دهید به گوگل در درک محتوای مرتبط کمک خواهد کرد. با لینک سازی خارجی به کاربران نیز کمک می‌کنید تا به منابع مفیدتر دسترسی داشته باشند. به همین دلیل در این موضوع خسیس نباشید. اگر به محتوایی لینک می‌دهید که به موضوع شما مرتبط است بسیار خوب و مفید است و در سئو SITE شما تأثیر به سزایی خواهد گذاشت.

وقتی به سایت‌های معتبر لینک می‌دهید، می‌توانید به مدیر آن سایت نیز اطلاع دهید. آنها احتمالاً محتوای شمارا نیز به اشتراک خواهند گذاشت و از این طریق بازدید بیشتری نیز کسب خواهید کرد. این را فراموش نکنید که این کار رابطه سازی نیز برای شما خواهد داشت و در هنگام ریپورتاژ به کمک شما خواهد آمد. (درباره ریپورتاژ در مقالات آینده به‌طور کامل صحبت خواهیم کرد).

در لینک سازی خارجی نیز افراط نکنید. زیرا اگر کل صفحه شما دارای لینک باشد باعث حواس‌پرتی مخاطب و درنتیجه خارج شدن او از سایت می‌شود.

هزینه سئو سایت فروشگاهی

برای این‌که ما بخواهیم بهینه سازی سایت فروشگاهی را انجام دهیم، بهتر است از متخصصین این حوزه استفاده کنیم. به همین دلیل ما در باپ وب این خدمات را به‌صورت حرفه‌ای برای شما انجام خواهند و روی افزایش ورودی سایت شما از گوگل تضمین خواهیم داد. اما به‌طور کلی تعرفه‌ی ثابتی برای هزینه بهینه‌سازی سایت فروشگاهی تعیین نشده است. زیرا سختی کلمه کلیدی، میزان رقابت، وضعیت سایت و… می‌تواند در قیمت‌گذاری تأثیر بگذارد. اما اگر بخواهیم حدودی بگوییم بسته به این موارد از سه میلیون در ماه شروع‌شده و تا صد میلیون در ماه این هزینه خواهد رسید. فراموش نکنید که اگر رقابتی در حوزه کلمات شما نباشد و کار راحت‌تر باشد، هزینه‌های کمتری را خواهیم داشت. برای ثبت سفارش سئو سایت، روی لینک زیر کلیک کنید.

ابزار های سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی

وردرپرس یک CMS قدرتمند و محبوب در دنیا است. در ایران نیز از محبوبیت بالایی است و اکثر سایت های ایرانی با وردرپرس طراحی شده‌اند. wordpress نیز یک سری افزونه برای راحتی کار ما دارد که بهترین افزونه‌های سئو سایت عبارت‌اند از:

  • YOAST SEO
  • WP ROCKET
  • INLINE RELATED POST

در پایان

با پیشرفت موتورهای جستجو، رتبه‌بندی سئو سایت به‌صورت قابل‌توجه ای در حال تغییر است. اما اگر به‌صورت درست و اصولی پیش بروید همواره این پیشرفت  ها و تکامل به نفع شما خواهد بود.

برای بهینه سازی سایت فروشگاهی خود، وب‌سایت کاربرپسندی را طراحی کرده و برای مشتریان هدف خود تولید محتوا کنید.

همواره به الگوریتم‌ها و تغییرات گوگل دقت کنید و خلاف قوانین آن عمل  نکنید.

با استراتژی مناسب جلو بروید و سئو سایت خود را هرکسی نسپارید.

مؤثرترین استراتژی شما برای جذب ترافیک از موتورهای جستجو چیست؟ در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید.

واتس آپ: ۰۹۳۰۷۵۷۶۷۸۳
نوشتهٔ پیشین
نحوه انتخاب نام دامنه چیست؟
نوشتهٔ بعدی
فاکتور های گوگل برای سئو چیست؟

پست های مرتبط

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محمد حسین شریعت
    20/08/24 04:21

    به نظرم مهمترین مورد در بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی، لینک سازی داخل و مناسب است. تا مشتری راحت بتونه به همه جای سایت دسترسی پیدا کنه

    پاسخ
    • سلام
      اینکه بگوییم مهمترین مورد این است خیر. اما تاثیر خوبی را در تجربه ی کاربری خواهد گذاشت.

      پاسخ
  • شرکت سانا
    20/09/04 03:08

    در بهینه کردن سایت فروشگاهی نیاز هست هاست گرون داشته باشیم؟

    پاسخ
    • هاست گرون لزوما هاست خوبی نیست. شما برای انکه یک سایت پر سرعت با uptime بالا داشته باشید باید از هاستی با کیفیت استفاده کنید.

      پاسخ
  • سجاد
    21/03/09 23:02

    سلام ممنون از مقاله خوبتون
    ببخشید شما آموزش سئو سایت فروشگاهی هم دارید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست